op naar Leon - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Jos Lempers - WaarBenJij.nu op naar Leon - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Jos Lempers - WaarBenJij.nu

op naar Leon

Door: joslempers

Blijf op de hoogte en volg Jos

11 Juni 2012 | Frankrijk, Parijs

Hallo,

Vrijdag 8 mei:
Vervolg,' s avonds in een bar gegeten en met een groep voetbal gekeken.
Te laat terug in de albergue maar toch binnen gelaten.

Zaterdag 9 mei:

6.30 uur vertrokken vanuit Castrojeriz voor 26 km via Alto de Mostekres, San Nicolas de Puentefitero en Interode la Vega naar Boadillo del Camina en uiteindelijk Fromista.
Fris weer en mooie route met een flinke heuvel en route langs Canal de Castilla.
Mooie refugio gevonden en weer diverse, inmiddels bekende, mensen getroffen.

Zondag 10 mei:

7.30 uur vertrokken uit Fromista voor een korte route van 20 km, eentonig tussen tarwe en roggevelden zover je kunt kijken.
Via Poblacion de Campos, Villarmentero de Campos naar Villalcazae de Sirga naar Carrion de los Condes.
Daar aangekomen, veel vuurwerk en honderden meters straat versierd met bloemen in allerlei mooie figuren en heilige afbeeldingen , honderden mensen op de been in hun paasbest en muziek.
Dit alles ter ere van Pax Chrisi.
Tijdens de middag de tennisfinale in een bar gekeken ´s avonds weer gezellig in deze bar gegeten en voetbal gekeken tussen knotsgekke Spanjaarden en enkele Italianen, spannend en heel sfeervol.
Ik zal maar niet zeggen dat de witte wijn voortreffelijk smaakte.


Maandag 11 mei:

5.50 uur vertrokken en eerst in een restaurantje ontbeten voor 3 euro.
Daarna door naar Calzadillo de la Cueza, 17 km aan een stuk een weg tussen de velden door, erg eentonig.
Hier aangekomen was niets open en door naar Ledigos, 6 km waar ik een sandwich nam een daarna door naar de eindbestemming Terradillos de Los Templaeius, waar ik onderdak kreeg in een mooie refugio waar ik nog 2 maal een sandwich bestelde omdat eten pas na 19 uur is en ik reeds 12 uur aankwam, na toch 26 of 27 km.
Doorlopen kon alleen als ik 14 km doorliep.
Met het oog op het schema en het gezond willen aankomen maar niet voor gekozen.
Vanaf afgelopen zaterdag loop ik dus in de regio Palencia en vanaf morgen denk ik in de regio Leon die ongeveer een week zal duren,rond de 200 km.
Komende donderdag Leon stad en zondag Cruz de Ferro waar ik enkele zaken die ik heb meegenomen of gekregen heb, ga achterlaten.
Vandaag op de afstand van 392.8 km gekomen van Santiago, dus net onder de helft van de 790 km die vanuit Roncevalles naar Santiago de Camino Frances inhouden.
15 dagen gelopen in Spanje en nog 15 dagen te gaan, als alles goed gaat en ik geen rustdag neem.
De laatste dagen is het weer onstabiel en bewolkt met af en toe zon, veel wind en tijdens de start koud.
Vandaag regen maar gezien mijn vroege binnenkomst geen probleem en tot Leon nog enkele minder interessante en vlakke etappes met km's lange wegen.
Vanavond gaan we voetbal kijken met een zeer gemixt gezelschap, Frankrijk tegen Engeland.
Vandaag whatts up van Janou en Lenee geactiveerd met wifi, de foto's doorgestuurd en verslag via internet
Laat weten of alles goed is doorgekomen.
pap-jos

  • 12 Juni 2012 - 05:52

    Angelo Verbrugge:

    Jos ik vond de vlakke velden wel prachtig met de zware wolken dreigend en soms het zonnetje er een beetje doorheen. Je kon ver kijken en was heel anders dan de kustroute waar ik vandaan kwam. Er komen nog meer vlakke stukken en uitgestorven dorpjes en gehuchtjes.
    Nu gaat de tijd snel en ben je er eerder dan je denkt en kun je weer een hoofdstuk in je leven afsluiten. Er komen nog prachtige gebieden vooral in de bergen en bij Cruz de Ferro. Laat het tot je komen en neem er de tijd voor. Waarschijnlijk kom je er nooit meer.
    Ik had je gewaarschuwd dat je ondanks het goede eten (en ik lees ook het drinken) kilo's zou afvallen. Nu je weer in je gezicht gefatsoeneerd bent kun je het waarschijnlijk in de spiegel ook wel zien. Ik verheug me op je verhalen als je weer thuis bij Petra en je kids bent. Ik ben dan aan de wandel in Zwitserland maar denk zeker regelmatig aan jou en je camino.
    Bon camino.

  • 12 Juni 2012 - 14:46

    Henk:

    nog maar even, Jos, het gaat nu heel snel en danis het over. De keuze is geheel aan jezelf. Een dag langer is een dag van jou en die blijft van jou.
    bedenk dat je ook inktvis gaat eten, soms op marktjes, lekker, je gaat er van houden. Angelo schrijft wat hij voelt, dat heb ik ook. O Cebreiro, Saria, allemaal plaatsjes met sfeer, ontmoet en geniet. Vergeet niet het paleis van Gaudi te bezoeken in Astorga. En het prachtige kerkje in Portomarin (herbouwd na te zijn gered uit het dal, nu stuwmeer). Ja er zijn ook stukken, die niets voorstellen, maar je wilde toch ook lopen. As je in een stad bent, ga dan rusten en kom er weer uit tegen middernacht, dan leven de spanjaarden, gewoon doen, straks is het over. En neem vooral de tijd na Leon, ga de alternatieve route, iets zuidelijker. Veel mooier en rustiger dan rechtdoor (is wel wat om) en halverwegfe ligt er een allerbeste kroeg. Jos, het ga je goed en tot straks. Henk.

  • 13 Juni 2012 - 17:50

    Jacques En Anne-mie:

    Nog maar 31 dagen en dan is je vrijheid weer voorbij! In het gareel, een strak regiem en veel karweitjes die zijn blijven liggen.
    Ik zou gaan kruipen als ik in je schoenen zou staan om de tijd te rekken.
    Jos, nog een paar mooie weken en tot
    je volgende verslagje.

  • 14 Juni 2012 - 05:53

    Wim Drijkoningen:

    Jos, begrijpelijk dat het tijdsbesef je soms parten speelt bij de camino.... Gelukkig ben je al een maand korter bij je einddoell Het is fijn om terug en vooruit te blijven kijken. Geniet van alles wat je ziet en beleefd. Ik hoor de verhalen graag life t.z.t.

  • 17 Juni 2012 - 15:22

    Anita:

    Hoi Jos,

    Net terug van de Neubourgtocht (de laatste 35 km van de Nacht van Gulpen) die ik met clienten als sponsortocht voor India gelopen heb.
    Uiteraard begon het weer flink te kriebelen en daar ik het gevoel heb dat jij de laatste maanden wel goed aan het oefenen bent heb ik ons al maar op gegeven voor de Nacht van 2013!!

    groetjes en nog heel veel loopplezier, geniet van alles wat op je pad komt en neem vooral rustig de tijd om ergens stil te staan en te bekijken!

  • 20 Juni 2012 - 17:57

    Anita Soons:

    Hoi Jos, wat een avontuur en bijzondere ontmoetingen en momenten. Geniet er van in volle teugen. Voetbal kijken hoeft niet meer dus je kunt een ander team aanmoedigen. Hier breekt vandaag het zonnetje door, zou het dan toch nog zomer worden? Maastricht is vol in de ban van Andre Rieu, we kregen vandaag zomaar 100 kaartjes voor vrijwilligers en gasten, dus dinsdag sjoenkelen we op het vrijthof en zullen aan je denken, veel plezier Jos, groetjes van het Toon team. Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Santiago de Compostella

Pelgrimage

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2012

maandag 25 juni

27 Juni 2012

welkom thuis

25 Juni 2012

morgen in santiago

20 Juni 2012

maandag in santiago

11 Juni 2012

op naar Leon
Jos

Actief sinds 10 Feb. 2012
Verslag gelezen: 803
Totaal aantal bezoekers 54257

Voorgaande reizen:

02 April 2012 - 29 Juni 2012

Santiago de Compostella

Landen bezocht: