woensdag 18 april - Reisverslag uit Pontigny, Frankrijk van Jos Lempers - WaarBenJij.nu woensdag 18 april - Reisverslag uit Pontigny, Frankrijk van Jos Lempers - WaarBenJij.nu

woensdag 18 april

Door: joslempers

Blijf op de hoogte en volg Jos

18 April 2012 | Frankrijk, Pontigny

woensdag 18 april

8.15 uur vertrek uit Eaux-Puiseaux en de eerste 13 km via een vage beschrijving door de velden via Vosnon en verder. Daarna 7 km naar St.Florentin. Hier brood met sardines gegeten bij oude waterput en verder langs de grote weg via Vergigny, Lordonnois, met een kleine tussenstop voor een pilsje naar Pontigny. Ongeveer 35 km vandaag gelopen.
Voor vannacht onderdak gevonden in een missiehuis Mission de France voor 10 euro zonder eten.
Daarna gaf de beheerder ons een adres voor de overnachting van morgen en een telefoonnummer en enkele tips over de route zodat we nog 2 dagen lopen van 30 km voor de boeg hebben, en vrijdag in Vezelay denken te arriveren.
Nu gaan we naar de kebabtent en daarna slapen.
Het weer was onzeker de hele dag maar uiteindelijk alleen in de ochtend regen gehad en bij aankomst, viel weer erg mee.

Nog een huishoudelijke mededeling. Vanwege een kleine wijziging in de route doet papa Le Puy en Velay niet meer aan. Dit betekent dat alle kilo's drop en overige attenties direct naar Saint Jean Pied de Port gestuurd kunnen worden!

• 18 April 2012 - 18:59

Wim D:

Beste Jos,
    Op een verjaardag heb ik via Paul en Barbara over jouw pelgrimstocht gehoord. Vanaf dag 1 heb ik je reisverslagen gelezen. Chapeau! Vanaf Saint Jean Pied de Port zal ik met verhoogde interesse "meelopen" Je hebt het ritme nu goed te pakken. Geniet ervan. Sportieve groet uit Landgraaf.

• 18 April 2012 - 19:17

Angelo Verbrugge:

Je blijft de afstanden volhouden.... Geweldig. Fijn om te zien dat het je goed gaat en je goed eet. Eten is erg belangrijk en zeker voor die afstanden die je dagelijks aflegt. Trouwens die dropjes waren erg lekker.
    Hoop voor je nog heel veel mooie wandeldagen en goed wandelweer. Ben jaloers en mis het dagelijks wandelen. Die 3 dagen hebben weer wat losgemaakt. Misschien ..... ooit nog eens zo'n mooie tocht maar dan met goed wandelweer.
    Hou je taai en je doet het prima!

• 20 April 2012 - 08:03

Werny En Germaine:

Hoi Jos,
    Regelmatig lezen we met veel respect jouw reisverslagen. Top!
    P.s. In slevrouwe brandt de bougie veur diech!