28 mei tot en met 30 mei - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Jos Lempers - WaarBenJij.nu 28 mei tot en met 30 mei - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Jos Lempers - WaarBenJij.nu

28 mei tot en met 30 mei

Door: joslempers

Blijf op de hoogte en volg Jos

01 Juni 2012 | Frankrijk, Parijs

hallo

spanje ma 28 mei

Na eerst de Belgsche,daarna de Franse en nu de Spaanse grens overschreden het weer was heerlijk en om 7 uur vertrok ik alleen voor de etappe van Roncevalles/Roncevaux van 21 km waarvan 21 omhoog en 5 naar beneden.
rustig gestart, het ging geweldig, na 8 km een sandwich gegeten met fantastisch uitzicht en na 15 km een cola en een reep,tussendoor water en na 4 km was ik boven en begon aan de afdaling die moeilijk was voor de voeten/ knieën.
Het uitzicht tijdens de tocht was fenomenaal en 4 maal gepauzeerd en genoten van de geiten,schapen,koeien en paarden die overal vrij rond liepen of af en toe door een herder werden begeleid.Onderweg veel nationaliteiten getroffen zoals Libanees,Portugees,Tsjech en Finnen etc.
13 uur kwam ik in Roncevalles aan waar ik incheckte en daarna ging lunchen.het oude klooster is totaal verbouwd en modern maar mist daardoor de sfeer,alle bedden staan in vakken van 4 in grote zalen ,sanitair modern en licht gaat auto matischaan/ uit.
Eten van het pelgrimsmenu was geen succes in een herberg met onvriendelijk personeel en weinig eten dat binnen een uur gegeten moest worden voor de volgende groep

di 29 mei

Eigenlijk de eerste dag van de camino, zie bord 790 km te Roncevalles.7 uur vertrokken,fris maar prima om te starten en overdag weer heet weer.
via Zubirri,kolossale sandwich gegeten, door naar Larrasoana
af en toe via de gr en daardoor 29 km gelopen.
Ingecheckt in een verbouwde garage met 35 bedden
avondeten gebruikt in een herberg in het dorp,gezellig met nu een goed en gezellig pelgrimsmenu en gezellige pelgrims

wo 30 mei

6.45 uur vertrokken,prima weer en daarna weer tot,26 km gelopen via Zuriain,Irotz,Trinidad de Arre naar Pamplona,16 km en in de prachtige oude binnenstad een impenada gegeten en koffie gedronken die overal heerlijk is in Spanje en goedkoop.
Zeer mooie kathedraal,zie foto´s en h.mis bijgewoond en tampon gehaald,universiteit van Navarre bekeken en tampon gescoord
daarna door naar Cizur Menoren Zariiquiegui waar we overnachten in leuk hostel met prachtig terras en bar.
Leuke gezellige avond beleefd en met zijn alleen enkele flessen witte wijn gedronken en gezellig gekletst

• 03 Juni 2012 - 09:01

Jo En Anita:

Wauw, Jos je bent al in Spanje en je kunt bijna zeggen dat het einde al in zicht komt. Alhoewel ik denk dat dit niet de bedoeling is, want volgens ons heb je het veels te goed naar je zin en geniet je met volle teugen.
    Dus, geneet van 't leave en alles wat op je pad komt, want voor dat je het weet zit je weer in de sleur van alledag in Schimmert!!

• 03 Juni 2012 - 12:21

Miriam:

jos,wat ga je goed ,man!!!!
    Eindelijk in Spanje,wat moet dat een lekker gevoel zijn!Maar nu moet je zuinig zijn met je achillespezen,je ligt voor op schema dus je kunt het rustig aan doen.Het zou doodjammer zijn als je met de finish in zicht door de pijn geveld wordt.Prachtige foto's ,daar zul je nog vaak naar kijken als je terug bent.
    Peet en Lenee gaan volgende week ook maar eens een kopje lekkere Spaanse koffie proberen;raar idee om in hetzelfde land te zijn.
    Merk je daar ook al iets van voetbalkoorts?

jos,zet hem op en blijf vooral genieten!