2 en 3 juni - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Jos Lempers - WaarBenJij.nu 2 en 3 juni - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Jos Lempers - WaarBenJij.nu

2 en 3 juni

Door: joslempers

Blijf op de hoogte en volg Jos

03 Juni 2012 | Frankrijk, Parijs

hallo dames

za 2 juni

7.30 uur gestart naar Logrones,lekker weer en in de middag heet 33 graden,eerste stop na 10 km en daarna door naar Viana voor de lunch ,na 19 km onderweg schoot een flinke bruine slang langs mijn voeten de berm in,leuk en hem even kunnen volgen met mijn baton
daarna de laatste 10 km en het vrouwtje ontmoet langs de weg die drank verkoopt en een stempel geeft.
Aangekomen in Logrones ingecheckt in een grote refugio municipal en de Spaanse weer getroffen die de dag ervoor problemen had met haar voet
met 9 personen afgesproken die avond, er was een christelijk feest, te gaan stappen en tapas en wijn te eten en drinken in de beste restaurantjes,handig met enkele loco´s bij de groep.
Gaandeweg de avond bleken 2 Amerikanen ineens afwezig en de dag erna hoorde ik dat een was opgenomen in het ziekenhuis met een mogelijk allergische reactie op het eten/drinken.
Prima avond en veel te laat terug bij reeds gesloten refugio waar we met veel moeite binnen werden gelaten.

zo 3 juni
een slopende dag met een route van 31 km en gelukkig fris weer daar het de avond van te voren flink had geregend, geel weeralarm
slopend voornamelijk door de drank etc van de dag ervoor maar ja, als je kunt drinken kun je ook lopen.
via Navarette en Ventosa naar Najera waar we een pas geopende refugio vonden, klein en voorzien van nederlandse medewerker.
Voor vandaag verder niets te vermelden en na een hapje eten op tijd naar bed om morgen minder af te zien.

van vandaag een foto doorgestuurd

groet jos

• 03 Juni 2012 - 17:33

Jennifer En Johan:

Hoi Jos,

Prachtige foto's! Spaanse tapas zijn overheerlijk! Die bruine slang, was dat een "trapslang" ? (heeft naam te danken aan dubbele strepen aan weerszijden van rug met regelmatige verbindingsstrepen) zijn gelukkig niet giftig!
    Nog 42 dagen en het zit erop! Geniet, geniet, geniet!
    Lieve groet!

• 03 Juni 2012 - 18:42

Angelo Verbrugge:

Jos, je zult nog vele gebruiken van peligrino's tegenkomen. Tja....
    Je bent wel ontspannender geworden en ben benieuwd hoe het met je 'geest' is. Herken je het pelgrim gevoel? Vanuit de sleur van je werk en thuis in een geheel andere sleur. Ik hoef me geen zorgen te maken over je voedsel en drank zie ik.
    Bon camino!!!!

• 03 Juni 2012 - 19:37

Richard:

Het gaat goed zo te lezen. Vooral die opmerking als je kunt drinken kun je ook lopen is sterk, daarom loop ik ook altijd van mij naar jou. (en terug)

• 03 Juni 2012 - 20:40

Elske:

Ha Jos,
    Dat is toch wel wat anders dan zoeken en bedelen om een slaapplek en eten in nat en koud België - weet je nog?....
    Je bent ondertussen een geroutineerd pelgrim die weet hoe je aan het beste eten en drinken kan komen. Het klinkt allemaal wel erg goed hoor. Prachtige foto's ook. (En grappig te zien dat de fancy lichaamsverhullende schortjurk in elk geval in Spanje nog voorkomt).
    Geniet ervan, en loop niet te snel, want als je er bent is het toch wel weer voorbij...

• 04 Juni 2012 - 11:00

Mam:

Hoi Jos. Hoe gaat het jou. Dat had je nooit gedacht. Je moeder tikkend op eentablet van Paul. Ik hoop dat alles voorspoedig zal blijven gaan. Veel succes namens Mam en Ger.

• 05 Juni 2012 - 13:15

Thea Daenen:

Hallo Jos,

Wat super om je ervaringen te lezen.
    Ben heel benieuwd WAT zo'n prestatie tot nu toe al met je gedaan heeft. Zo te lezen in elk geval behoorlijk wat daadkracht gezien de kilometers die je soms maakt. Geniet van het lekkere spaanse eten en drinken en de fijne contacten onderweg. Alle goeds voor de rest van je reis.

groetjes oet Mestreech