Burgos - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Jos Lempers - WaarBenJij.nu Burgos - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Jos Lempers - WaarBenJij.nu

Burgos

Door: joslempers

Blijf op de hoogte en volg Jos

07 Juni 2012 | Frankrijk, Parijs

we beginnen met de foto's jos is op zoek naar een wifi plek om zijn verslag door te sturen

hoi vakantiegangers

ma 4 juni

Vertrokken uit Najera om 7.30 uur en 28 km gelopen,ochtend lekker weer en middag 30 graden
via Azofra Cirinuela naar sto.domingo de la calzada waar in de kathedraal de haan zit met een apart verhaal
geluncht en met een echtpaar uit groningen gesproken die gepensioneerd waren en ook in spanje woonden, heel gezellig en bij het betalen gaf hij mij 5 euro voor de lunch,leuk.
Door naar granon waar ik niet in de herberg reserveerde maar prive een huis met aparte kamer en badkamer, erg netjes voor 10 euro meer, af en toe moet dat
de dag erna een net ontbijt met fruit en ik had de wasmachine kunnen gebruiken
op het terras tijdens de avond trof ik weer de nodige bekende en nieuwe personen waaronder amerikanen,een canadees en een iraanse dame met amerikaans paspoort
deze gaven aan dat in hun verblijf, een oude kerk gegeten kon worden voor een donativo,vrije gave
DAAR DUS AANGESCHOVEN EN LEKKER EN GEZELLIG EN HEEL INTERNATIONAAL GEGETEN dit was gemaakt door de hospitalero´s en smaakte erg goed
22 uur terug naar de gereserveerde kamer en genieten van een nachtje privacy en geen gesnurk,gestommel en in de rij staan

di 5 juni

iets later vertrokken,rond 8 uur en via redecila del camino,castil de jado,viloria de rioja naar villamayor en belorado waar ik lunchte en mijn memoires vervolgde
na ongeveer 15 km nog 12 km via tosanto naar villa franca hontes de oca, net onder de top van de berg een mooie herberg gevonden voor 5 euro en heerlijk in het restaurant gegeten en bediend met 6 personen voor 12 euro per persoon
heel gezellig en vriendelijk personeel
daar trof ik jose, een wandelaar uit spanje die reeds 92000 km had gewandeld en die ook reeds in almere was geweest, erg bijzonder

wo 7 juni

vandaag de ochtend bewolkt en de middag 30 graden,prima wandelweer dus.
vanuit villa franca vertrokken om 8 uur naar san juan de ortega, eerst meteen 3 km flink stijgen en daarna 9 km door een bos en aan het einde koffie gedronken
daarna ages,en atapuerca waar na 24 km de stop van de dag zou zijn
hier was niets te doen en daarom 8 km door naar orbaneja,bed en breakfast zag niet goed uit en was duur,dus door naar villafria, een voorstadje van burgos
na 36 km een hotelletje genomen en de avond met de bus met enkele bekenden naar burgos, even verkennen en eten

do 7 juni

goede nachtrust in hotel,7.30 uur vertrokken na ontbijt in restaurant van hotel uit villafria en via een lange weg met industrie naar burgos en hier wat rond gekeken en naar de kathedraal
daarna geluncht en de stad weer verlaten want je merkt dat de drukte je geen goed doet
was een lange loop naar en door burgos en tijdens de loop de universiteit nog even aangedaan en een tampon geregeld
door naar tardajos en uiteindelijk rabe de las calzadas
korte etappe van 21 km en onderdak gevonden in een kleine opvang met heel betrokken mensen
6 pelgrims waaronder 2 fransen,een belg,een deense en een italiaan en ik die heerlijk eten kregen met wijn en na het eten getrakteerd werden op spaanse liederen die de man des huizens ter gehore bracht met een geweldige overgave die aanstekelijk was
daarna een gesprek in diverse talen en vertalingen wat zeer interessant was
de ochtend bracht een goed ontbijt en een hartelijk afscheid,zie foto

vr 8 juni

7.30 uur vertrokken uit rabe`de las calzadas en eerst 8 km gelopen naar hornillos del camino en hier een half verzopen jong katje gered en nadat niemnd het wilde iemand uit de bediening van de bar gehaald die hem meenam en zou verzorgen, gaf een goed gevoel
door naar hontanas 12.5 km en wat gegeten en daarna via san anton naar castrojeriz waar ik zou overnachten 9.5 km
dus totaal toch weer 30 km
in oude herberg geboekt en in barretje wat gedronken
daar trof ik uiteraard weer enkele bekenden die net als ik daar zouden gaan eten en daarna gezamelijk de eerste voetbal wedstrijd zouden volgen

Nieuw

Nederlands

• 07 Juni 2012 - 20:08

May Verbrugge:

Ha dieJos,

Nu gaat het voor ons ook heel 'deja vu' worden. Nog enkele plaatsjes verder voor jou in 'Fromista' is Angelo destijds ingestapt vanuit de route de Northe in de route Fances. Nou en dan kunnen we (ik ook) bijna voelen wat je dagelijks tegenkomt en ervaart. Er komen nog prachtige stukken. Veel plezier en succes verder, we lopen vanaf nu a.h.w met je mee.

May

• 08 Juni 2012 - 08:19

Jacques En Anne-mie:

Wat vliegt de tijd, nog maar 36 dagen en dan ben je alweer in 't dörp bie vrouw en kinder!
    Hoe is het met je? Ik hoop voor je dat je lichamelijke kwaaltjes wat minder zijn geworden en het lopen een beetje soepel gaat.
    Gelukkig dat je nog een kapper gevonden hebt en je vrienden en zo je nog herkennen als je weer thuis bent.
    Het lijkt zo snel te gaan maar het is ook alweer lang geleden dat we bij je thuis waren.
    Jos, eet lekker veel tapas en geniet vooral van deze bijzondere ervaring !

• 08 Juni 2012 - 19:09

Tim:

Jos,

Viva Espana !! Wij vertrekken 20 juli naar Spanje. Als je zin hebt kun je even een bakkie komen doen.
    Als je er bent, in Santiago, moet je linksaf richting zee.
    Je kunt via de A6 lopen, dan is het 1092 km. Maar beter is via de A52, want dan is het maar 1062 km. Scheelt toch gauw weer een dag lopen ;=)
    Wel gevaarlijk, die Zuid-europeaan met een mes over je keel laten gaan.
    Maar het resultaat is goed, loop je weer meer gestroomlijnd, met van die gladde babywangetjes.

Adios en wellicht tot ziens in Mazarron.
    We hebben daar een warmhoudplaatje dus ik hou vanaf de 20e de koffie wel warm.
    Trouwens, als ik het allemaal zo lees, wat is tegenwoordig je bloed percentage in je alcohol ?

Greetz uit Veenendaal
    (Vliegtijd naar Mazarron, 2.45 uur ;=)