21 en 22 april - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Jos Lempers - WaarBenJij.nu 21 en 22 april - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Jos Lempers - WaarBenJij.nu

21 en 22 april

Door: joslempers

Blijf op de hoogte en volg Jos

22 April 2012 | Frankrijk, Parijs

Zaterdag leuk ontwaakt en bijgekletst met andere pelgrims. Frederique had van alles gekocht voor uitgebreide omelet en dit samen gemaakt en gegeten met een Canadees die ging hospitaliteren bij Nevers
Overdag rugzakken mogen laten staan in de nachtopvang Maison Bethaniee in de hoop nog een nacht te kunnen blijven. Vezelay gaan verkennen, boek met route gekocht van Francois Lepere en besloten via Bourges verder te gaan naar St.Jean Pied de Port. Daarna een sandwich gegeten en gaan bidden in de kathedraal Marie Madeleine.
Geprobeerd nog een nacht te reserveren, maar dit lukte niet i.v.m. de vele pelgrims. Gebeld voor een gite in Foissys les Vezolay en die was nog vrij op een afstand van 5 km van Vezelay, dachten wij.
Eerst inkopen gedaan om een uitgebreide pasta te maken en bepakt en bezakt na een regenbui vertrokken. Hele dag regenachtig geweest maar dit was door onze vrije dag geen probleem. Onderweg naar Foissys werd het donker en na anderhalf uur lopen brak een noodweer uit met onweer en heel veel hagel. Op het juiste moment kwam een auto, de enige op die route, die stopte en vroeg of wij mee wilden. Uiteraard heel graag, en nat en koud kwamen wij zeker 5 km verder aan in Foissys bij de gite. Heel aardige mensen die ons spontaan meenamen.
De gite was sober en vervuild, maar alles was goed op dat moment. Samen gekookt en gekuist en daarna naar de buren, een bar die de naam gothic droeg. Apart publiek, heel gezellig en volgens mij was er de jaarlijkse muziekavond met live optredens waarbij het hele dorp was uitgelopen. Gezellige uren en na 5 Paulaner en een crocque monsieur mijn bed opgezocht terwijl Frederique diverse Chimay later kwam en de dag erna nog de lol ervan merkte.

zondag 22 april
10 uur vertrokken en geprobeerd aansluiting te vinden op de originele route die zich uiteraard meerdere km's van ons bevond. Na een kleine 3 uur lopen door veld en bos, op richtingsgevoel en zon navigerend, precies op de route terecht gekomen bij la Maison Dieu. Hier ons bakje tonijn gegeten met water en verder via Asnois en Saligny, St.Germain des Bois naar Thurigny. Hier een kamer gereserveerd bij Nederlandse familie in Moulin merel (molen merel). Als avondeten kregen wij pasta en na het douchen eerst koffie met een koekje en als aperitief een vin rouge. Van een van de zonen een latop gekregen om dit verslag door te kunnen sturen.
Net voor het eten kwam er nog een Nederlandse pelgrim die wij reeds eerder getroffen hadden die zich bij ons aansloot voor de maaltijd, gezellig.
Nu wachten op telefoon hoe het de ladies is vergaan op hun weekend.
groeten

• 23 April 2012 - 07:23

Kim Regtop:

Hey Jos,

Goed om te lezen dat het goed met je gaat. Ik ben jaloers op je heerlijke lunches en wijn! Minder jaloers op het loopgedeelte, mijn geduld zou opraken na 1 uur lopen en dan nog niet op de juiste route zitten.... Gelukkig kom ik je binnenkort achterna althans, van 2 mei tot 13 mei zitten wij ook aan de wijn en heerlijke lunches in Le lavandou. Mocht je in de buurt zijn wij zitten op de camping Du Domaine.
    Wandel ze...
    Groet,

Kim

• 23 April 2012 - 11:55

Richard:

Gothic bar, Paulaners, rode wijn: tis nog beter zowat dan een kaartavond. En jouw tocht gaat wel door, das nog een verschil. Goed te lezen dat er geen (medisch) malheur meer is zoals in de eerste etappes.

• 23 April 2012 - 13:40

Anita:

Wauw, Joske, ik heb nooit vermoed dat jij zo'n poetische man bent!! Je verhalen zijn erg leuk en ik heb bewondering voor het onthouden van alle mooie plaatsnamen waar je ons steeds op vergast.
    Fijn, dat je het nu zo naar je zin hebt, dat blijkt wel uit ieder verslag. Je hebt duidelijk de draai gevonden en over 83 dagen ben je alweer terug!! Geniet met volle teugen en we verheugen ons op de volgende verslagen!!

Liefs, Jo, Chiel en Anita

• 23 April 2012 - 18:48

Elske:

Ha Jos
    Je bent er helemaal 'in' gekomen, geloof ik. Zowel fysiek (vermoed ik, want daar horen we niks meer van) als qua 'pelgrims onder elkaar' en handig zijn in eten & slapen regelen. Heel goed! Dat maakt het vast makkelijker en relaxter -- hoewel, die kilometers blijven komen he.
    Hartstikke leuk en boeiend om je blogs te lezen, bewonderenswaardig hoe je ons op de hoogte houdt. De kinderen vragen regelmatig "waar is Jos nu?", nou, dan kunnen we direct kijken!
    Veel plezier weer! Groetjes, Elske

• 24 April 2012 - 06:23

Paul:

Hoi Jos, op het weer na heb je zo te horen weinig reden tot klagen? Ze zijn hier deze week langzaam beter weer aan het melden en hopenlijk krijg jij dat dan ook. Hier gaat alles zijn gangetje. Veel succes verder en de groetjes je van je lievelingszwager!!!

• 24 April 2012 - 15:03

Jean-Pierre:

Hee Jos,
    Schiet het lekker op?
    Ik hoop dat je snel wat beter weer krijgt. Veel succes verder.
    Groet,

JP

• 24 April 2012 - 19:09

RietSouren-Savelsber:

Gisteren met je vrouw gepraat bij C1000. Nu jeverslag gelezen.Leuk.
    Ga dit natuurlijk vaker doen.
    Heel veel succes en wandel ze!
    Riet.

• 25 April 2012 - 12:14

Anja Wouters:

Ha die Jos,

Zoals ik kan lezen uit je reisverslagen is het een zeer vermoeiende onderneming, maar je geniet met volle teugen van de omgeving en de mensen die je ontmoet. Ik blijf het een hele knappe onderneming vinden en heb zeer veel respect voor je doorzettingsvermogen!! Ik hoop voor jou dat het goeie weer er nu eens aan gaat komen, want dat lijkt me ook vriendelijker om in te lopen, dan in de regen of hagel! In gedachte zijn we natuurlijk bij je en ik wens je heel veel sterkte en geniet!!!! Anja Wouters