23 t/m 26 april - Reisverslag uit Bourges, Frankrijk van Jos Lempers - WaarBenJij.nu 23 t/m 26 april - Reisverslag uit Bourges, Frankrijk van Jos Lempers - WaarBenJij.nu

23 t/m 26 april

Door: joslempers

Blijf op de hoogte en volg Jos

26 April 2012 | Frankrijk, Bourges

Hallo,

Zit achter een vreemde Franse computer op een boerderij in La Chaume

23 april
8.30 uur vertrokken, na een gezellig ontbijt met kaas en rinse appelstroop, naar Cunzy les Vasny en daarna Varzy en een tampon bij de mairie versierd. Wat voor de lunch ingeslagen en daarna via Champlemy naar Aarbourse: 33 km. Overnacht in een hokje naast een tent bij de mairie,ijskoud op een luchtkussen. De opvang van 4 was vol maar wel gebruik kunnen maken van de toilet/douche van deze opvang. Hier stond van alles klaar tegen inkoopprijs zoals een flesje bier voor 30 cent, erg handig. Samen met Paul 2 flessen vin voor 3 euro per stuk gedronken.

24 april
8.30 uur vertrokken na een warme douche voor de verkleumde ledematen en na en regenachtige maandag viel het weer mee, niet continu regen. Gelukkig vandaag maar 20 km, veelal door bos en 2 keer een groep herten van dichtbij gezien, een dode das enz. Verder via Mauvrain, Murlin, Raveau naar La Charite -sur-Loire waar we de sleutel kregen van een 6-persoons opvang die op een na compleet was gevuld. Koude douche, warm water werkte eerst niet maar een voorzichtig zonnetje in de namiddag, voorspelt hopelijk veel goeds. Even wat ontspannen gewinkeld in een gezellig stadje met een grote benedictijnenkerk/klooster.

25 april
Vandaag naar Baugy via Saint Martin de Champs, Sancerques, Charenbonnay en Cony: 30 km.
Weer een regenachtige dag met veel wind en iets minder koud, de hoop op beter weer is niet uitgekomen en de hele week zou het regenachtig blijven. 30 km gelopen, lekkere sandwich gegeten tussen de middag en 16 uur in Baugy.
Kleine opvang voor 4 personen met vriendelijke buren die de was wilden doen en drogen uit zichzelf. In de opvang zaten: Helene, moeder van een basketbalvriend van Frederique, Frederique, Paul (een Fries) en ik

26 april
Weer regenachtig, route via Villabon, Brecy naar Sainte Solange: 16 km en hier opgehaald door de eigenaar van een chambre d hotes en table die gebeld was door Helene daar er in Bourges en de verre omtrek geen plaats meer vrij was i.v.m. een muziek festival van een week te Bourges.
Meegenomen naar La Chaume en morgen worden we weer afgezet te Soulange om de route te vervolgen.
Grote kamers met woonkamer en keuken etc. voor als ik het goed heb 27 euro per persoon incl. ontbijt en warm eten.
Goede voorbereiding voor morgen want dan moeten wij 38 km lopen om onderdak te krijgen in Charost.
Zal proberen vandaag een actuele foto door te sturen en hopelijk morgen in Bourges de andere foto's.

• 26 April 2012 - 17:46

Wim D:

Hoi Jos,
    Blijkbaar mag ik de eerste zijn om op je reisverslagen van 23 t/m 26 april te reageren. 26 april is nog niet voorbij of we worden alweer "bijgepraat". Zelfs aan Limburgse streekproducten ontbreekt het je niet. Morgen, met 38 km, wellicht een van de langste etappes. Misschien ter voorbereiding vanavond een biertje of fles wijn en morgen gezond weer op. Succes!

• 26 April 2012 - 18:24

Jacques En Anne-mie:

Hoera, wij zijn nr.2!!!
    Wat een pech al die regen. Hier is het tot nu toe ook niet veel beter. Om je een beetje hoop te geven wil ik je wel verklappen dat het dit weekend bij ons droog en warmer gaat worden. Geef de moed niet op.
    Ik geloof wel dat je je wandelritme hebt gevonden en dat is wel zo makkelijk voor de komende weken.
    Geniet van alles en tot de volgende keer.

• 26 April 2012 - 20:44

Nicole:

Ha die Jos, kan me voorstellen dat het weer je behoorlijk verveelt, het is hier ook nat en koud. De voorspellingen ietwat beter. Ik begreep van Petra dat mijn envelopje niet op het postkantoor aanwezig was? Dat is jammer. Inmiddells weet ik niet of santiago een uitdaging is of twee nachten Utrecht met een paar gekke meiden. Hoe dan ook maak je maar geen drukte over je meiden, die redden zich prima! Ik wens je een spoedig zonnetje, dat is nog meer genieten. Liefs Nicole

• 27 April 2012 - 19:36

Ger Van Ashly:

Hallo Jos,

ik ben blij dat de reis nu goed verloopt en met name dat je geregeld lekker te eten krijgt en geen problemen meer met lopen hebt. Geniet er van, het gaat sneller dan je denkt.
    groeten, Ger en Lilian

• 30 April 2012 - 15:32

Jo:

Beste Jos. Zet hem op.
    Het moeilijkste moet nog komen:
    De Pyreneeen. We hopen op goed weer
    tijdens die verschrikkelijke klimpartij.
    Neem anders een dagje rust.

• 30 April 2012 - 15:38

Peter S. Te S.:

Hey Jos,
    Zo te lezen zit de vaart er goed in, alleen het weer werkt jammer genoeg nog niet mee! Je beschrijving van de maaltijden is lekker smullen, de wijn smaakt je blijkbaar zeer goed. Het lijkt erop dat "het leven als een Jos in Frankrijk " is begonnen. Bon regards! Peter!

• 30 April 2012 - 15:40

Angelo Verbrugge:

Jos, je gaat goed! Je bent goed. zie dat je nu iets meer rust hebt. Het is een hele ervaring die je zelf moet beleven. Beleef het!!!! Tot nu toe heb je al veel beter weer dan ik. Je moet maar denken je krijgt hetgeen je verdient. Het weer wordt beter melden ze.... dus ...

• 03 Mei 2012 - 14:13

Henny Hutzemakers:

Hoi Jos,
    Ik volg al een hele tijd je reisverslag, wens je heel veel sterkte in de bergen die gaan komen. Geniet er van.

Groeten

Henny H