27 en 28 april - Reisverslag uit Argenton-sur-Creuse, Frankrijk van Jos Lempers - WaarBenJij.nu 27 en 28 april - Reisverslag uit Argenton-sur-Creuse, Frankrijk van Jos Lempers - WaarBenJij.nu

27 en 28 april

Door: joslempers

Blijf op de hoogte en volg Jos

28 April 2012 | Frankrijk, Argenton-sur-Creuse

vr.27/4

8.30 uur vertrokken vanaf Saint Solange, eerst naar Bourges, kathedraal bekeken, gegeten en door via La Chapelle Saint Ursin, Morthomiers en Villeneuve sur Cher naar Charost.
Totaal 37 kilometer,zware tocht. Ochtend regen, middag af en toe regen. gezien de afstand alleen D16 gelopen,erg eentonig en even voor vijf uur bij Mairie voor adres en code van de pelgrimsopvang. Hier verbleven totaal 5 personen en gauw naar de markt: warme kip rotie gehaald met gebakken aardappels,lekker makkelijk, veel en goed vallend in de drie hongerige magen.

zat.28/4
Van Charost via Issoundun naar Thizay en daarna Neuvy Pailloux, 29 km.
Voor vertrek omelet met koffie etc. gegeten in plaatselijke bar voor 5 euro. Pittige tocht vandaag, geen regen van betekenis maar veel langs wegen,gevoelige voeten.
Mooie kastelen en boerderijen gezien maar verder eentonig.
In Neuvy Pailloux opgevangen door een gezin die ons 4 onderdak bood voor 25 euro maar daar tegenover stond een mooie kamer, badkamer en een biertje met vruchtentaartje, 4 gangen diner en wijn en een ontbijt, was geweldig en ze heeft ook nog al onze was gewassen en gedroogd, in een woord geweldig en ik heb mij stijf mogen eten aan de desserts.
Verder de wifi mogen gebruiken en morgenvroeg ontbijten wij een half uurtje later daar wij maar 20 km lopen Chateauroux a Argenton sur Creuse

De hoofdroute zoals gevraagd:
Verder met Eguzon, la Souterraine, Benevent l'Abbaye, Les Billanges, Saint Leonard de Nobiat, Limoges, Aixe sur Vienne, Les Cars, la Coquille, Thiviers, Sorges, Perigueux, Razac sur l'Isie, Mussidan, Sainte Foy la Grande, Saint Ferme,la Reole, Bazas, Captieux, Roquefort, Mont de Marsan, Saint Server, Hagetmau, Orthez, Sauveterre de Bearn, Ostabat Asme, Saint Jean Pied de Port

Groetjes en tot binnenkort!

• 04 Mei 2012 - 10:34

Angelo Verbrugge:

Eindelijk, eet je voldoende voor dat soort etappes! Blijft je broek nog aan je kont hangen of moet je al gaatjes in de riem erbij laten maken. Goed om te horen dat het goed gaat en je blijkbaar goed gezelschap gevonden hebt. Het weer moet je maar voor lief nemen. Zorg goed voor je voeten anders heb je straks nog meer last. Ik verlang toch wel 'een beetje' naar weer zo'n wandelervaring. Laat het je goed gaan en geniet van al dat moois. Ook vd dames of zijn die er niet?

• 04 Mei 2012 - 12:58

Anita:

Zo, weer helemaal bijgelezen en de beschrijvingen van de maaltijden worden steeds uitgebreider, inderdaad zoals een andere reageerder al zei: "'t lijkt Jos in Frankrijk wel".
    Ik zie dat de temperatuur in jouw omgeving omhoog gaat, hier is het wisselend, maar afgelopen weekend hebben van stralend zomerweer in Berlijn mogen genieten!

groetjes en veel plezier!!!

• 04 Mei 2012 - 15:10

Pa En Ma Wilmes:

Blij weer iets te horen Jos, jammer dat jullie zo'n rot weer hebben. Is niet prettig om te lopen en slecht voor de voetjes. Maar af en toe worden jullie even lekker verwend, dat is toch geweldig en dat houdt ook de moed erin. Ik dacht dat jij niet zo'n "toetjesfan"was !!!! Moeten jullie ook gaan stemmen ??? Ben benieuwd wie er nu aan het bewind komt in La douce France. groetjes, wandel ze, met veel plezier en blijf gezond.
    groetjes, pa en ma