verslag tot en met 3 mei - Reisverslag uit Argenton-sur-Creuse, Frankrijk van Jos Lempers - WaarBenJij.nu verslag tot en met 3 mei - Reisverslag uit Argenton-sur-Creuse, Frankrijk van Jos Lempers - WaarBenJij.nu

verslag tot en met 3 mei

Door: joslempers

Blijf op de hoogte en volg Jos

04 Mei 2012 | Frankrijk, Argenton-sur-Creuse

hallo
29 april
Vertrokken te Neuvy Pailloux bij Monique die ons vreselijk verwend heeft en ook nog de kleren heeft gewassen en gedroogd.
We kregen er diner en ontbijt, de soep van het diner was brandnetelsoep,heerlijk, bij het ontbijt konden wij kiezen uit 5 soorten zelfgemaakte confiture en een ervan was van paardenbloemen,heel lekker.
Na het ontbijt kregen wij van haar nog een rondleiding in de kerk uit de twaalfde eeuw,heel interessant en daarna vertrokken wij voor een korte afstand van 20 km.Het weer was dreigend maar bleef droog met af en toe zon.
bij aankomst kwamen wij langs een groot romakamp, apart maar niet prettig. snel naar een gezellige bar om het vocht aan te vullen ,op 50 meter van de opvang. alle aanwezige kwamen op ons af en wilden van alles weten en gaven ook een rondje. gauw een kaasplaat gepakt als vulling om de alcohol aan te kunnen. er was niets open ,uit armoede een schotel met vis en zo gekocht om op te warmen die achteraf ontzettend zout bleek maar ja,een mens moet wat.de opvang was splinternieuw ,alles zat nog in de verpakkingen ik verbleef er met 2 dames(oudere)

30 april
koninginnedag,omdat ik alleen vertrok vanuit Deols naar Chateauroux waar Fred. en Paul verbleven vertrok ik 7.30 uur nuchter,zonder eten aan de 21 km en dacht de hele tijd aan pains chocolat die aan het eind van een bos te koop zouden zijn,niet wetende welk bos. in een ,keer doorgelopen en 11.40 uur reeds op mijn bestemmming te Velles waar ik uiteraard meteen de bakkerij binnenviel voor mijn ontbijt
de anderen waren er 15. 30 uur nog niet en na onderzoek bleken ze bij de plaatselijke bar te zijn,uiteraard.Die avond pizza gegeten ,uiteraard extra groot. nog even vermelden dat het vandaag voor mij droog bleef en de anderen die later binnen kwamen verzopen zo ongeveer.


1 mei
via d'Argenton -sur- Creuse,Menoux,barrage de la Roche,ba't l'aigne en Chocats naar Gargilesse gelopen,ruim 28 km
vandaag de eerste schitterende dag wat betreft het weer maar ook betreffende route, heel erg mooi en het werd genieten. 7 uur vertrokken en met wat omlopen een 33 km gelopen
het was dag van de arbeid en overal stond men lelietjes van dalen te verkopen
in st; Marcel paul tegen gekomen en gezellig geluncht met een overheerlijke sandwich en een grote koffie en daarna door naar Gargilesse, een mooi plaatsje,bergdorpje met groot kasteel en opvang in een gebouw naast het kasteel.een terras open en verder niets en in de omtrek ook niets,dus bij de barhoudster diverse gevraagd om te koken uit haar prive voorraad en bij mensen thuis 6 eieren gekregen en dit samen bereid tot een heerlijk maal, gezellig.

2 mei
7.20 uur vertrokken en weer een mooie tocht van 20 km met heerlijk weer. korte afstand was goed want het is erg heuvelachtig en hier en daar erg drassig en dan is een kortere afstand meer dan voldoende.
via Cuzion met een mooi kerkje en uiteraard enkele gebeden naar Eguzon en daar koffie gedronken op terras en mijn bakkerswaar gegeten en 1 sinaasappel van 1 euro, fruit is hier niet te betalen. diverse inkopen gedaan voor de dag erna en via een barrage met waterval naar Crozet gelopen, was behoorlijk klauteren vandaag en erg glibberig maar wel weer mooi en gevarieerd.Daar aangekomen 1 biertje gedronken en gewacht op de sleutel van de opvang.die avond 2 maal naar beneden,de berg af gelopen en in een restaurant met ned.eigenaar heerlijk gegeten en geprobeerd met korting een hotelkamer te krijgen maar dit lukte niet.

3 mei
via la Chapellebaloue,Saint Germain Beaupre,Saint Agnant- de - Versillat naar la Souteraine gelopen,25 km
weer een schitterende tocht met warm weer en prachtige vergezichten en water partijen en weer een hert dicht voor mij zien oversteken,prachtig.Tijdens de ochtend met enkele andere pelgrims ontbeten en hun mijn brood en kaas gegeven, zo hoort het toch en nog een kleine ruzie meegemaakt van een vrouw die te veel had gedronken, niet leuk maar ja; tijdens de avond viel er nog een gekke vlaming binnen die zijn boerderij had verkocht en zijn spullen had gepakt en was begonnen met lopen n.a.v; een programma man zoekt hond of zo iets, erg plezant voor een avond;inmiddels veel verhalen van anderen gehoord, is wel een aparte ervaring.vandaag opvang bij Engelse mensen in een mooi pand met warm eten en ontbijt, dus geen boodschappen doen en eens verwend worden, zo slecht heb ik het nog niet en maar hopen dat het goede weer aanhoudt.morgen van de la Souterraine naar Benevent-l'Abbaye, 22 km

  • 04 Mei 2012 - 17:11

    Mark Te V:

    Zo'n Monique kan je vreselijk verwennen dat geloof ik direct ! Maar die zin met 2 dames begreep ik niet helemaal wat bedoel je met ouder? Jouw leeftijd? Tijdens ons wekelijkse kaartavondje hebben we het vaak over je, alle respect, je houdt het goed vol !
    Hebben we trouwens ook nooit aan getwijfeld,we kennen je van het kaarten je moet het altijd hebben van je volharding niet van de techniek:-)
    Geniet ervan Jos !!!!

  • 04 Mei 2012 - 17:36

    Hallo Jos...:

    Geweldig die foto met jou aan het eind van de tafel.....ik hang helemaal in een deuk.
    Niet geschoren ...allemaal herkenbaar .
    Als ik zo dat verslag lees dan ga ik me maar eens voor bereiden.
    Mar fijn dat je het naar je zin hebt en dat de reis goed voor uit gaat .

    gruss oes kirchroa

  • 05 Mei 2012 - 09:25

    Jacques En Anne-mie:

    Weer een weekje voorbij en ik heb net je verslag gelezen en foto,s bekeken.
    Wat ik me af vraag is of je nu alleen loopt of nog steeds met je eerste wandelmaatje?
    Hier is de koningin en jarig geweest en Jacques ook weer een jaartje ouder en in volgorde van belangrijkheid het kabinet is ook gevallen. Alles verandert dus weer maar dit zal je wel een rot zorg zijn.
    Volgende week komen de dames van je thuisfront hier eten en als je oren dan toeteren weet je dat we het over je hebben.
    Kunnen we eindelijk eens goed over je roddelen.
    Zo Jos, dit was het weer voor een paar dagen. Als je je verveelt, ga lekker een stukje wandelen want ik heb me laten vertellen dat het in die omgeving erg mooi moet zijn!

    knuffels

  • 05 Mei 2012 - 11:08

    Jennifer En Johan:

    Prachtige foto's en mooie, interessante verhalen! Chapeau, chapeau Jos!

  • 05 Mei 2012 - 11:11

    Barbara:

    hoi jos blij weer wat van je te horen na eenaantal dagen geen berichtje begon ik me zorgen te maken maar het gaat je goed lees ik wat een avontuur tot nu toe en eindelijk begint het weer wat beter te worden als ik alles zo lees wordt ik een klein beetje jaloers en krijg zin om mee te lopen maar ik zou het volgens mij niet overleven dus leef ik maar met jou mee en loop in geachten elke dag een stukje mee! groetjes van je zus en zoals hij altijd zegt je lievelingszwager !

  • 05 Mei 2012 - 13:05

    Miriam:

    joepie,ik zat echt te wachten op nieuws van je,blij te horen dat t goed met je gaat en dat de zon zich nu ook laat zien.Over de verzorging van de inwendige mens heb je duidelijk niks te klagen;je wordt nog een echte frankofiel!soms wordt je echt verwend, lezen we, ondanks je ietwat verweerde looks!!Loop je nu alleen of nog steeds met een maatje?
    Ga zo door en geniet van wat je ziet onderweg.Houdt je achillespees zich rustig?gr.mir

  • 06 Mei 2012 - 17:55

    Hilde Van Grinsven:

    Ha Jos,
    Je bent al een aardig eind op weg joh, leuk om je verhalen te lezen! Wens je nog veel moois op je pad, zet 'm op en geniet vooral. Op het DOK is het barstens saai ten opzichte van wat jij meemaakt dus pluk de dag!
    groetjes, Hilde

  • 06 Mei 2012 - 18:16

    Tim:

    Jos,

    Lekker aan de wandel....;=)
    Ik heb pas vandaag van Pa gehoord waar ik je reisverslagen kon vinden. Ben deze nu aan het nalezen en achteraan begonnen (Doen ambtenaren altijd). Als je nu vroeger
    ook gezellig bij de navy was komen werken had je dit soort tochtjes in de baas zijn tijd kunnen maken en er ook nog voor betaald gekregen. Om maar niet te spreken van de rijskgesubsidieerde catering die je dan om de 5 km van een natje en een droogje had voorzien en iedere avond een fijne verwarmde tent met opgemaakt veldbed voor je had klaargezet. Maar ja..., waarom zou je het makkelijk doen als het ook moeilijk kan, niet waar ?
    Maar, alle gekheid op een stokje, jij bent heeeel goed bezig!!.
    Ik zal met genoegen je verslagen lezen (Ik kan altijd intens genieten van andermans ontberingen vanuit mijn luie stoel).
    Neem je voor de terugreis nu een andere route op loop je dezelfde weg terug ?! ;=)
    En denk eraan, met minder dan 4 mm profiel onder je schoenen kom je niet door de APK.
    Loop ze !!

    Tim
    en de rest uit Veenendaal

  • 06 Mei 2012 - 22:15

    Gerard Inge Iris:

    Wat kom jij toch lieve behulpzame mensen tegen Jos.
    Naast alle mooie natuur en andere ervaringen die je beleeft is dit toch een hartverwarmende ervaring en impuls om door te gaan met deze bijzondere tocht.
    Veel succes en mooie ervaringen gewenst gedurende je verdere tocht.
    Liefs vanuit Maastricht

  • 07 Mei 2012 - 17:47

    Miriam:

    Jos,wil je aub svp niet teveel op vader Abraham/Pierre Kartner gaan lijken!!!

  • 07 Mei 2012 - 17:51

    Miriam:

    PS,je teksten zijn in elk geval stukken beter,er is een groot schrijver aan je verloren gegaan,maar het is nog niet te laat.je verslagen zijn echt heel leuk om te lezen en door alle plaatsnamen ben je ook op de kaart goed te volgen.groetjes uit Berg

  • 08 Mei 2012 - 09:50

    Kitty Janssen :

    Hallo Jos.... ik lees en zie dat het je goed afgaat. Leuk ! te lezen wat je zoal meemaakt. Jammer dat onderweg het weer niet altijd helemaal toppy is. Troost je hier is het niet beter. Ik ben net terug van vakantie in Kreta en daar kan ik je vertellen was het weer heel wat beter : ) langzaam ga ik je gebabbel missen in onze pauze. Ik neem vandaag een kopje koffie op een terrasje dus Jos proost, nog even volhouden. ....En kom niet al te verwilderd terug heej Ha ha. Het ga je goed sjeus. groetjes Kitty

  • 09 Mei 2012 - 13:36

    Angelo Verbrugge:

    Jos May volgt je 'op de voet' met iedere keer een kruisje bij elke plaats die je gepasseerd bent. Ik zie dat je niet enkel een baard hebt gekregen (is heel prettig weet ik uit ervaring) maar nu beginnen ook de kilo's te slinken. Na 1 maand moeten er gaatjes in de riem bij gemaakt worden. 'Blief oan d'r dusch jod aete!' op z'n Kirchroadsj.
    Gauw rutschjjjjjj

  • 10 Mei 2012 - 18:13

    Emmy Cobben:

    Hoi Jos,
    wat super, hoe je het doet! Het lopen lukt goed, lees ik, sterke kerel! (maar dat was je voorheen ook al, he? ha, ha).
    Ik zie je ook praten, zoals ik je ken: over lekker eten en zo.
    Maar ook over de mooie natuur, die je ziet onderweg. Geniet maar met volle teugen. Tjee, wat gaat de tijd snel! Voor jou en zoals altijd! Ook voor mij,ha, ha.
    Ga zo door, grij(n)ze(nde) heer met mooi baardje.
    Groetjes van Emmy

  • 14 Mei 2012 - 19:16

    Henk En Annemie:

    Hee Joseph,
    Je hebt inmiddels toch ook een Franse naam? En nog wat. Bedenk dat je de helft nadert. Je weet dat je dit vieren moet en niet te zuinig. Vieren, omdat je nu zeker bent van jezelf. Dat je dit doet en trotser wordt, dat je het zeker gaat redden, dat niets meer je tegen kan houden, dat je het gruwelijk naar de zin hebt en dat je weet waar je aan begonnen bent. Het wordt met de dag leuker. En als we niks van je horen of zien, zal dat te maken hebben met de afstand dien je weet te nemen en te waarderen. Het is (ook mij) bekend dat je het nadenken er n og wel is maar het gaat gewoon soms nergens over. Dat is een onderdeel van het natuurlijke proces, immers je bent nog puur bezig met wandelen en waarnemen. Ik heb dit pas gelezen in het boek van Herman Vuistje en herinnerde mij deze gewaarwording. Dit heeft alles te maken met het puur worden en bezig zijn met primaier behoeften. Heerleijk om zo van alle besognes te vervreemden.
    Ervaar dit en geniet daarvan.
    Ik heb heimwee naar deze beleving, weinigen geloven dit.
    Veel groeten en nogmaals vier het, Henk


  • 07 Juli 2012 - 18:52

    HI:

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Argenton-sur-Creuse

Santiago de Compostella

Pelgrimage

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2012

maandag 25 juni

27 Juni 2012

welkom thuis

25 Juni 2012

morgen in santiago

20 Juni 2012

maandag in santiago

11 Juni 2012

op naar Leon
Jos

Actief sinds 10 Feb. 2012
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 54310

Voorgaande reizen:

02 April 2012 - 29 Juni 2012

Santiago de Compostella

Landen bezocht: