vervolg 11 mei tot en met dinsdag - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Jos Lempers - WaarBenJij.nu vervolg 11 mei tot en met dinsdag - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Jos Lempers - WaarBenJij.nu

vervolg 11 mei tot en met dinsdag

Door: joslempers

Blijf op de hoogte en volg Jos

16 Mei 2012 | Frankrijk, Parijs

hallo meisjes
tweede poging, net ging alles verloren

vervolg 11 mei
daarna naar opvang,3 km buiten centrum,bijdrage vrije gift bij mensen die een volledig huis ter beschikking stellen aan pêlgrims
die avond met een andere pelgrim, jean marie die eerder in Limoges was bestolen gegeten bij een pizzaria en samen met frederic voor hem de kosten betaald.hij verbleef ook op ons adres en werkte in de grote tuin voor zijn verblijfskosten

zat. 12 mei
7 uur ontbeten met de eigenaren en 9.30 uur door de vrouw in het centrum van Perigueux afgezet
gewinkeld en mooie stad bekeken waar een grote markt was en ook muziek werd gemaakt, erg gezellig
daarna inkopen gedaan voor de middag en de avond en terug naar de opvang, hele middag geluierd en gerust en 's avonds lekker gekookt en met een wijntje nagenietend op binnenplaats met de eigenaren nog wat gebabbeld.

zo 13 mei
7.40 uur vertrokken via Chancelade,Audribaux,Gravelle naar Raz sur Isle en na 4 uur lopen pauze genomen bij een bakker in Gravelle wat lekkers gekocht en op een terras opgegeten i.v;m. moederdag mijn moeder en echtgenote gebeld en daarna doorgelopen via Annese,Beaulieu naar st. Astier. ik kwam er na 2 uur achter dat er een of andere grappenmaker stickers had geplakt en die route was ik gevolgd met als gevolg dat ik 4 km achter st Astier uitkwam en deze 4 km ook weer terug moest lopen en het was erg warm, dus ongeveer 33 km gelopen.
15 uur kwam ik aan op het marktplein van st. Astier waar een brocante werd gehouden met 10 tallen kunstenaars
heel gezellig en na 2 betaalde biertjes kwam er gratis bier van de standhouder.
Hierna vlakbij een chambre d hotes opgezocht die erg goedkoop en goed was, heerlijk om weer eens tussen de lakens te liggen en handdoeken te krijgen en niet in een inmiddels niet al te frisse slaapzak

ma 14 mei
Na een uitgebreid ontbijt op het terras geserveerd in de zon uiteraard aan een grote waterpartij vertrokken voor 25 km naar Mussidan via st.Astier,Planere,Neuvic,Douzillac, saint Louis en Isle,Sourzac, saint Front de Padoux naar Mussidan
verder geen bijzonderheden

di 15mei,
Porte saint Foy et Pontchapt, een leuke plaats aan de rivier waar we bij een parochieopvang onderdak kregen, ik moest meteen aan de bak en van een strenge francaise uitleg geven van frans naar nederlands aan een zweedse die verbonden was i.v.m. een blessure
Paul was die dag jarig en hij trakteerde op een wijntje met iets erbij en wij kochten alles om die avond een goede pasta te kunnen eten met een biertje uiteraard
Fred. bereidden dit en na het eten nog gezellig zitten tafelen met 3 andere fransen een engelsman en de geblesseerde zweedse.
De dag zelf was het de ochtend regenachtig en na de middag droog en warm en de afstand van 33 km die uiteindelijk zeker 35 km werden kwamen wij allen gebroken aan op de eindbestemming.
Het was een etappe zoals allemaal de laatste dagen die erg heuvelachtig was, erg mooi maar ook zwaar, zeker in combinatie met de
afstand en het weer, gelopen van Porte saint Foy et Pontchapt via les Leves,Caplong,naar Pellegrue,tampon opgehaald bij de marie en overnachting boven office de tourisme geregeld en een sandwich op terras genuttigd.
Daarna dit alles via de meditheque verstuurd,geen foto's, geen wifi
vanavond inkopen doen en koken en morgen naar la Reole.

groetjes pap

• 17 Mei 2012 - 05:48

Angelo Verbrugge:

Ik zie dat je nu een stuk onder Bordeaux bent. In 2008 liep ik toen ah naaktstrand met schitterend weer. Spanje komt in zicht en voor je het weet ben je de Pyreneeën door. Bon camino!

• 17 Mei 2012 - 20:09

Bea:

Ha die Jos, heb een flink stuk moeten bijlezen. Fijn dat je de moed er nog in houdt, en heel begrijpelijk dat het soms "saai" (al is dit niet het juiste woord) kan zijn. Ook goed te lezen dat je ook vaak lekker eet (op die halfgare rijst na dan :) en geniet van wijntjes en biertjes. Laat het je vooral goed gaan!!!!

• 18 Mei 2012 - 12:35

Kim Regtop:

Hey Jos,

Ik ben alweer terug van vakantie, heerlijk gehad. Ik begreep van ben dat wij helemaal uit je route lagen, stom van me, maar goed. Nu weer aan de slag bij radar.
    Heb je verhalen en foto's bekeken en reisverslag gelezen, indrukwekkend. Zo te zien gaat het je goed, gelukkig.

Gr, Kim

• 21 Mei 2012 - 21:27

Dagmar:

Hoi Jos,
    Ben nu weer bij met het lezen van de verslagen. Je loopt nu langzaam de Dordonge in, dat is een mooie streek en zeker niet saai.

Veel plezier verder en tot een volgend verslag. Grt Dagmar