23 en 24 mei - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Jos Lempers - WaarBenJij.nu 23 en 24 mei - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Jos Lempers - WaarBenJij.nu

23 en 24 mei

Door: joslempers

Blijf op de hoogte en volg Jos

25 Mei 2012 | Frankrijk, Parijs

wo 23 mei

8.30 uur door hospitalero naar de route begeleidt en daarna op naar Amou via Audignon waar een plein vernoemd was naar place de compostelle,verder naar Horsarrien en Hagetmau ,hier gepauzeerd na 17 km en een sandwich gegeten en route gevraagd naar Amou omdat dit niet op de route ligt maar bij mensen die opvang bieden voor niets of vrije gave.verder naar Cazalis,Nassiet en Amou. route van 34 km met warm weer
bij aankomst 2 biertjes gedronken en daarna ingecheckt bij erg aardige mensen in het huis la ruche. Uitgenodigd mee te eten en na de nodige pastis en wijn aan tafel
heerlijk en veel gegeten? daarna ging men buiten schaken met bier erbij en heb ik de aftocht geblazen en was ik blij dat ik mijn bed vond.

do 24 mei

Na een goede nachtrust in Amou bij jean marc en christianne togen wij naar Orthez via een nieuwe route die onze gastheer de dag ervoor had uitgezet. mooie route ,erg veel heuvels en 31 graden. goede oefening voor de pyreneen die je in de verte reeds kunt ontwaren.
In Bonnut een korte stop en daarna door, 16 km tot Orthez en daarna 10 tot Trescoigt waar we 18.30 aankwamen.
Tijdens de middag stop in Orthez goed gegeten bij de pizzaria daar er in de gite waarschijnlijk geen eten zou zijn.
Inmiddels 34 graden en kleine inkopen gedaan voor de avond en de dag erna.
Vanuit Orthez naar st. Suzanne en onderweg 3 stenen markeringen gefotografeerd en in de kerk een glas in lood figuur van st.jacques
Na een uur wachten bij een boulangerie voor brood etc en tevens de was iets laten drogen van de dag ervoor,na een uur over weggetjes en paadjes uiteindelijk bij de gite en een bezige francaise met volgens mij smetvrees verwelkomde ons en toen daarna bleek dat er van alles te eten was, wifi en internet kwam alles weer goed
zie foto van huis en achterom met uitzicht.

• 26 Mei 2012 - 13:52

Tim:

Jos,

Eindelijk een verslag waar ik als eerste kan reageren ! Het gaat zo te lezen prima. Lekker eten en drinken zie ik voorbij komen. Ik las dat je ook in St. Astier bent geweest. Geen Nederlandse militairen tegen gekomen ? De mannen en vrouwen die naar Afganistan gaan voor de politietrainingsmissie volgen daar een opleiding.
    Ga zo door en je weet: pijn is fijn, bloed moet en jeuk is leuk !!
    Dus gaan met die banaan.

Groetjes Tim

• 26 Mei 2012 - 14:51

Jacques En Anne-mie:

ha jos,

volgens mij ben je nu in je loopritme gekomen en komt langzaam het einddoel in zicht . Voor dat het zover is moet je nog even een paar kleine bergjes beklimmen maar voor dat getrainde lichaam zal dat geen probleem zijn. Petra en lenee zijn hier komen eten op hemelvaartsdag,het was erg gezellig en wij hadden meer als genoeg zonder jou erbij. Ik blijf je zeker volgen en wandel ze,
    jacques